
Вчені встановили, що електромобілі інколи наносять більше шкоди екології, ніж автомобілі з традиційними бензиновими двигунами. Так при цьому основним джерелом викидів служать не самі електромобілі, а станції, що виробляють для них електрику. Група вчених з Китаю і США, що працювали під керівництвом Крістофера Черрі, доцента з університету Теннесі, проаналізували викиди в атмосферу в 34-х найкрупніших містах Китаю Спеціалісти порівняли кількість викидів вуглекислого газу, двоокису азоту, вуглеводнів, виробляємих автомобілями, а також порахували їх вклад в погіршенні міської атмосфри зваженими частинками. Дослідження не випадково проводилися в Китаї - ця країна є лідером по використанню електромобілів і електричних велосипедів.

В статті, опубліковані в журналі Environmental Science and Technology, вчені відмічають, що в Китаї 85% електроенергії виробляється шляхом спалювання виокпного палива, із котрого 90% складає вугілля. Із-за цього виходить, що, переходячи на електротранспорт, китайці починають використовувати більше енергії, котру отримують в основному неекологічним способом на теплоелектростанціях. Це призводить до росту викидів у атмосферу. В рамках дослідження транспортні засоби були розділені на слідуючі категорії: бензинові автомобілі, дизельні автомобілі, дизельні автобуси, електричні велосипеди і електромобілі. Отримані результати свідчать, що електромобілі шкодять екології менше дизельних авто, але так же, як і дизельні автобуси. Електровелосипеди показали найменший результат по забрудненню з розрахунку на одного пасажира і одного кілометра шляху.

Так викиди вуглекислого газу (грамів на кожен випрацюваний кіловат*годину) були найбільшими для електромобілів (135-274) і бензинових автомобілів (150-180), а найменшими для електричних велосипедів (14-27). По викиду зважених частинок самими "брудними" вияваилися дизельні авто, друге місце заняли електромобілі і дизельні автобуси, на третьому розмістилися бензинові авто. "Електровелосипеди, що працюють від батарей, менше всіх забруднюють навколишнє середовище і являються найбільш ефективним видом транспорту", - говорить Крістофер Черрі. Та, не дивлячись на загальну шкоду від використання електромобілів, жителі китайських міст дихатимуть вільніше. Основна маса шкідливих речовин в міському повітрі образується саме через вихлопні гази бензинових авто, а значить, захоплення електромобілями і електричними велосипедами зробить міське повітря чистіше. На порядок брудніше він стане навколо теплоелектростанцій.
З усього вищенаписаного свідчить, що паралельно з розвитком електротранспорту потрібно вести роботу по виробленню екологічної відновлювальної енергії.

Теги: довкілля, екологія, Китай, електромобіль, ТЕС, coal power plant, pollution, smog, China, Ужгород, Закарпаття, велосипед, електровелосипед