Реєструйся на Ужгородському велосипедному форумі та опиши свій велосипед, свої поїздки, подорожі та тренування. ---РЕЄСТРАЦІЯ---
Не можеш увійти? Проблеми з паролем чи іменем користувача? Напиши листа адміну і проблема буде вирішена!!! Інструкції тут.


Велосипедний бум в Ужгороді або бережіть залізного коня

Тут потрібно писати теми, що стосуються безпеки руху на велосипеді, взаємовідносин учасників дорожнього руху, правил дорожнього руху, інцидентів на дорогах. У проекції на Ужгород та Закарпаття. Також загально український та світовий досвід.

Велосипедний бум в Ужгороді або бережіть залізного коня

Повідомлення Yaroslav » Вів травня 12, 2015 9:08 pm

http://zaholovok.com.ua/velosipednii-bum-v-uzhgorodi-abo-berezhit-zaliznogo-konya


Вулиці Ужгорода та захоплення містян останнім часом окупував велосипед. Популяризації велоруху в Ужгороді немало посприяли соцмережі, численні масові велопробіги Night Ride, дорогі та незручні автобуси тощо. Як результат, кількість велосипедистів у обласному центрі зросла в рази.


Сам начальник ужгородського ДАІ та активний велосипедист ще влітку минулого року відмічав зростання кількості велосипедистів в Ужгороді і, як наслідок, кількості ДТП з ними. «Дякуючи ситуації в державі, а також цінам на пальне, багато-хто пересідає з авто на велосипед. На сьогодні водії звикли до того, що на проїзній частині значна кількість велосипедистів», – зауважував О.Співак.

З того часу ціни, на жаль, меншими стали, радше навпаки. Здорожчання комунальних послуг, загальна інфляція, курс валюти — все це зробило ужгородців ще біднішими. Саме тому у 2015 році ужгородські велосипедисти зустрілися зі ще однією проблемою — масові викрадення двоколісного транспорту. І якщо раніше мова йшла більше про нерадивих власників, котрі не вважали за потрібне пристебнути свою власність до найближчого стовпу, то зараз містянам радять взагалі не залишати велосипеди без постійного нагляду.

Скільки насправді викрали велосипедів

Згідно даних Закарпатського УМВС у 2014 році на території всієї області була зареєстрована 281 крадіжка велосипедів. Із них міліціонерам вдалося розкрити 123 злочини. У місті Ужгород тоді ж було зареєстровано 52 крадіжки, з яких розкрито 16.

2015 рік показав серйозну динаміку цього виду злочинів, адже лише з початку року, а це 4 місяці, на Закарпатті було зареєстровано 189 крадіжок. Розкрили із них поки лише 31. Що стосується обласного центру, тут було зареєстровано 95 епізодів викрадення велосипедів. Наразі правоохоронці вже затримали кілька груп велосипедних крадіїв. В ході розслідування кримінальних проваджень триває поепізодне документування скоєних злочинів.



Як пояснив прес-секретар УМВС України в Закарпатській області Олег Подебрій, точної картини ця статистика не дає, оскільки розкриті випадки викрадень можуть стосуватися і минулих років. До прикладу, зловлений у 2015 році на крадіжці чоловік зізнається у скоєнні ще 5-ти подібних діянь, вчинених за рік до того. Це передбачає, як певний час, необхідний для дізнання, так і порушує точність статистики.

Окрім того, аби точно говорити про збільшення чи зменшення певного виду злочинів потрібно порівнювати однакові періоди. Таких даних наразі немає. Зате є деякі конкретні факти.

Так, працівники карного розшуку міськвідділу затримали на гарячому 22-річного раніше судимого мешканця міста, який викрав зі сходів на п’ятому поверсі багатоповерхівки велосипед вартістю 5000 гривень. Транспортний засіб належав жительці цього будинку. До слова, затриманого ужгородця підозрюють у скоєнні щонайменше чотирьох крадіжок велосипедів.

До складу іншої злочинної групи входили 34-річний раніше судимий ужгородець та його 31-річна співмешканка. Зловмисники крали, зокрема, і велосипеди. Так на крадених велосипедах їх і затримали удосвіта на вулиці міста патрульні. В рюкзаку жінки міліціонери знайшли відмички, ліхтарики та «фомку», за допомогою яких вони виламували замки на приміщеннях, аби дістатись до майна ужгородців.

Тут варто зауважити, що статистика правоохоронців кульгає ще й з інших причин. Багато містян заяв до міліції просто не подають, кажуть — все одно ті велосипеди не шукають.



Натомість радять дбати про безпеку двоколісних самостійно.

Як захистити велосипед

У Фейсбук-спільноті “Ужгород” люди провели цілу дискусію з приводу викрадення велосипедів. Ужгородці вважають, що тут працюють не випадкові аматори, а добре організовані групи з налагодженими каналами збуту, адже випадків, коли вкрадені велосипеди були знайдені — одиниці. Втім, офіційно таке припущення поки нічим непідтверджене. Натомість ужгородцям залишається хіба самостійно оберігати власні велосипеди.

Ужгородець Павло Гарінець, до прикладу, нарікає, перш за все, на самих велосипедистів: “Багатьом велосипедистам треба вставити мозок, бо далі покупки 4 мм тросика у більшості не доходить. Також у більшості веломагазинів ВІДСУТНІ нормальні надійні замки. Полум'яний привіт “Велогранду” і “Татубайку”. 95% їхніх велозамків я перекушу кусачками, що поміщаються в кишеню куртки за максимум 10 секунд. А ще наші велосипедисти люблять паркувати велосипеди "як ідіоти", інакше не скажеш, хай не ображаються. Наприклад так, що тросик можна тупо зняти з того за що вони причепили. Тут уже правоохоронні органи не поможуть. Або лишають велосипеди у незахищених приміщеннях колясочних які легко відкриваються фомкою (50% колясочних мають дерев'яні двері, що легко відкриваються). Також моральні якості людей, що купляють велосипеди без доків, крадені. Це теж елемент цієї системи”,- вважає чоловік.



Наприклад, зовсім нещодавно 21-річний ужгородець позбувся велосипеда вартістю більше 1000 гривень через власну безпечність. Хлопець приїхав за покупками до одного з магазинів на вул. Бородіна. Залишив свій велосипед на вулиці непристебнутим, а коли повернувся, його вже там не було. 46-річний зловмисник, ідучи по вулиці, помітив непристебнутий велосипед, сів собі й поїхав…

Зловили правоохоронці й 23-річного ужгородця, який скоїв крадіжку велосипеда «Аіст» з підсобного приміщення 62-річної місцевої жительки.

Ужгородський велосипедист Ярослав вважає, що і 20 мм тросик не завжди врятує. Він радить перевіряти куплений замок наступним способом: стати на нього ногою і щосили розтягти. Хлопець пояснює, що замки часто банально погано запаяні, тож непотрібні навіть кусачки. Сам Ярослав так поміняв уже декілька замків, які перевірку “не пройшли”.

Насправді ж проти болторіза вистоять 5% замків на ринку, а проти флексу ще не придумали нічого, він поріже навіть сталь. Це доводить наступне відео.



На ужгородському велофорумі користувачі радять купляти дорогий, але надійний замок типу u-lock. Простіше кажучи, це грубезна колодиця, яку кусачками не перекусиш.



Хоча і це не панацея, адже вартість такого замка — від 300 гривень і вище. Окрім того мережею ширятся відео про різні способи зламування і цього виду замків. Тим не менше простими кусачками тут не обійдешся, тож гарантій у власника буде більше. Головне — не шкодувати гроші й інвестувати їх у безпеку. Особливо, коли велосипед коштує 7 тисяч, а то й більше...

Окремо слід поговорити і про ціну велосипедів. Багато ужгородців радять для роботи купляти недорогі “України” чи “Аісти”, а також жартують, що велосипед потрібно обдряпати. Насправді це не працює. Старі велосипеди крадуть незгірш нових.

Так, 20 квітня на Зеленому базарі вкрали старезний велосипед у електрика, який заліз на драбину, щоб прикрутити лампочку. У дирекції базару є відео інциденту, правда, кажуть, не видно обличчя нападника. Це до слова, ще одна проблема. Якість більшості камер спостереження часто залишає бажати кращого. Та й нема жодної гарантію, що саме обличчя крадія потрапить до кадру.

Таким чином, парковка велосипедів під камерами відео спостереження, як правило, нічого не дає. Злодії спокійно підходять в бейсболках під капюшоном і роблять свою справу. У кращому випадку, отримаєте запис на пам'ять - упізнати і притягнути до відповідальності злочинця навряд чи вийде.

До слова, патріотизм власника теж не стане на заваді крадіям.



Зрештою можна просто позбутися колеса. Або ж сідла.



На фото власник сам зняв колесо для ремонту, а люди дописали “прокляття”. Однак на тій ще Швабській крали колеса у інших людей.

Важливо наголосити і на небезпечності колясочних та підвалів.

27 квітня ужгородка Ліля Лукеча позбулася свого ретро-байку, хоча здавалося б...

“Вчора вечором вкрали мій новий ретро велосипед з закритого приміщення підвалу, ключі від якого є тільки у жильців під'їзду, сьогодні спілкувалася з робітниками міліції та їх собакою, хочеться вірити , що ще побачу свій велік”, - повідомила дівчина.

Між тим варто остерігатися і мамам, адже так само крадуть дитячі візочки.

GPS - не панацея

Окремо варто розглянути іще один цікавий засіб збереження велосипеда - GPS трекер.

Найдешевший китайський трекер обійдеться власнику у мінімум 60 доларів. Однак, як завважують працівники ужгородських веломагазинів, ні встановлення такого приладу, ні його обслуговування у місті нормально не налагоджені. Таким чином спершу людині доведеться якось встановити GPS-маячок, а потім, у разі викрадення велосипеда, шукати програми для його розшуку.

Окрім того, велосипедисти нарікають на точність GPS, адже вона не така вже й висока. Наприклад, сигнал може показати площу або ж цілий багатоквартирний будинок. Як тоді шукати велосипед, не зовсім зрозуміло.



Але з GPS трекером є одна ще більша проблема. Він в Україні поза законом. Саме в вигляді маленької коробочки з GSM карткою всередині такий прилад заборонений до використання.

На сьогоднішній день склалася критична ситуація у галузі розроблення, виготовлення спеціальних технічних засобів отримання інформації (СТЗ) та торгівлі ними.

Основною проблемою галузі є те, що Служба безпеки України до СТЗ масово відносить товари побутового призначення (диктофони, радіоняні, брелки, ручки, GPS-трекери, тощо), через що, не лише грубо порушуються права і свободи громадян, але й блокується розвиток науки та підприємництва в Україні.



Під час внесення у 2010 році змін до ст. 359 Кримінального кодексу, що встановили відповідальність за придбання та збут СТЗ, не була врахована потреба надання на законодавчому рівні чіткого визначення СТЗ. В результаті цього предмет злочину (спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації) на законодавчому рівні залишився невизначеним.

Згідно статті 359 кримінального кодексу, незаконне придбання або збут спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації, а також незаконне їх використання караються штрафом від двохсот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до чотирьох років, або позбавленням волі на той самий строк.



На практиці ці закони діють. Як повідомляла Українська Правда, мінімальним штрафом все часто не закінчується.

У багатьох випадках за СТЗ українці отримують кілька років випробувального терміну, проте судимість нікуди не дівається. Умовним позбавленням волі карають і тих, хто замовив два-три пристрої, і тих, хто намагався завезти десятки СТЗ.

Отож, якщо і вдасться купити трекер, доведеться користуватися ним обережно та і велосипед шукати самостійно, аби потім не доводити у суді відсутність вини.

"Алло, міліція"

У випадку крадіжки велосипеда все ж варто звернутися до міліціонерів. А раптом саме ви станете тим щасливчиком, чий велосипед знайдуть?

Втім, завважте, що тут варто мати паспорт на велосипед, який і слугуватиме доказом для власника. Окрім того у паспорті повинен бути зазначений серійний заводський номер велосипеда, що допоможе з його ідентифікацією.

Статистика, втім, не радує. Знайти велосипед через певний час після викрадення майже не можливо. Тому піднімати шум про крадіжку потрібно одразу. Можуть допомогти з цією справою і соцмережі, хоча шанси й тут не надто великі.



Правоохоронці вкотре нагадують громадянам про елементарні правила безпеки:

- не залишайте велосипеди без нагляду у під’їздах будинків, на вулиці поблизу торгових закладів, в інших громадських місцях;

- якщо виникла необхідність залишити на вулиці без нагляду велосипед, то попросіть когось приглянути за ним, або пристебніть його надійним замком;

- якщо вам пропонують придбати велосипед за низькою ціною, повідомте про це у міліцію.

Як воно у сусідів

Ужгород, втім, не виняток. Велосипеди крадуть, як по всій Україні, так і закордоном. Наприклад, команда розробників з Івано-Франківська минулого року запустила стартап Back.my.bike, покликаний об’єднати людей у боротьбі з викрадачами велосипедів.

Співавтор проекту Артем Подчернін розповів, що ідея стартапу виникла взимку 2013, коли у Франківську була страшенна хвиля викрадення велосипедів. Розробники сервісу вирішили зібрати й систематизувати інформацію про викрадені ровери з різних форумів і груп у соціальних мережах, - пише Insider.

Зараз у базі Backmy.bike є інформація про майже 500 велосипедів. Скільки із них знайшли, невідомо.

За 3 квартали 2014 року на Черкащині було зареєстровано 464 звернення громадян про крадіжки велосипедів. про крадіжки велосипедів. Більшість з них, за даними СЗГ УМВС України в Черкаській області, була розкрита, особи крадіїв встановлені. Як повідомили черкаські правоохоронці, здебільшого велосипеди викрадають, коли власники залишають їх поблизу магазинів, лікарень, шкіл, дитячих садків тощо.

“Від крадіжки навіть не убезпечують ніякі ланцюжки, троси, замки, адже їх можна перекусити спеціальними засобами, які маються у вільному продажі, – розповів Олександр Козубенко. – Найбільша кількість таких кримінальних правопорушень спостерігається в Черкасах і вчиняються вони переважно у нічну пору доби або ж до обіду”. Зазвичай такий товар, кажуть міліціонери, довго не затримується, крадії або мають уже конкретні місця збуту велосипедів, або продають випадковим перехожим, або розбирають їх на частини і знову ж таки розпродують.



Фото Павло Гарінець

На Львівщині ситуація не краща. Так, з початку року у Львові вкрали майже 200 велосипедів і лише 15% їх знайшли. Їх знайшли переважно за «гарячими слідами». Як повідомляє ZAXID.NET, є випадки, коли люди не повідомляють в міліцію про викрадення велосипедів, тому насправді їх кількість може бути більшою.

«У нас вкрали зі сходової клітки 4 поверху під'їзду з домофоном, чужі не ходять, сусіди порядні, будинок новий. В міліцію ми не звертались. Тепер треба купувати новий велосипед для дитини», – пише у Facebook Оксана Швед.

Для львів’ян, у яких вкрали велосипед є навіть спеціальна спільнота у Facebook під назвою «Вкрали ровер!». Судячи з дописів, велосипеди у Львові крадуть щодня не тільки з вулиць, а й зі сходових кліток та підвалів у нічний та денний час.

А 21 квітня, у Львові поблизу «Львівської політехніки» опівдні затримали «на гарячому» 26-річного злодія, який після невдалої спроби вкрасти велосипед ще й став погрожувати ножем студентам, які намагалися його наздогнати.

Як повідомляє Яна Шкляр з вінницької міліції, за минулий рік у місті було зареєстровано 332 крадіжки велосипедів. За три місяці 2015 року зловмисники викрали 38 велосипедів.



Фото Павло Гарінець

За європейський зразок візьмемо Копенгаген – одне з найкращих міст у світі для велосипедистів. Але є й зворотна сторона медалі – тисячі велосипедів, припаркованих посеред вулиць. Іноді ситуація виходить з-під контролю, - пише BBC.

Попри ризик викрадення – у 2013 році у місті викрали майже 18 тисяч велосипедів – власники рідко закріплюють своїх "залізних коней" ланцюгами. Часто велосипеди просто кидають один на інший. Сподіваються на статистичну вибірку.

"Я їжджу на непримітному старому велосипеді, і досі на нього ще ніхто не спокусився, – каже студент Антон Пілмарк. – З такими величезними велозвалищами, я розраховую на статистичну малоймовірність".

Не сподівайтеся на людей

Практика показує, що людні місця, близькість працівників охорони та інші чинники, що нібито підвищують безпеку - не працюють. Перехожим наплювати на те, що хтось колупається біля велосипеда. Це доводять численні соціальні експерименти, як закордонні, так і українські.







***

За опитуванням на велосипедному форумі velomania, найбільше велосипедів злодії вкрадуть з під’їздів будинків. Власники велосипедів вважали, що закриті двері в під’їзд служать надійним захистом. Друге місце за кількістю крадіжок посідають парковки біля великих магазинів. Зловмисники просто зрізали тросики, якими велосипеди були прив’язані. Третє місце – крадіжка велосипедів, які власники залишили без нагляду.

На жаль, загальний висновок буде сумним. І досвідчені велосипедисти, і міліціонери у один голос стверджують: аби велосипед не вкрали, він повинен бути під чиїмось наглядом. Інакше не врятують жодні замки, відеокамери, зовнішній вигляд, міліціонери, перехожі тощо. Хоча у ідеалі подібне питання не мало б навіть стояти на порядку денному. Здавалося б, яка кому справа до чужого майна, нехай навіть непристебнутого? Але розраховувати на 100-% порядність ужгородців поки не доводиться.

Бережіть свої велосипеди!

Ярина Денисюк для Zaholovok.com.ua



http://zaholovok.com.ua/velosipednii-bum-v-uzhgorodi-abo-berezhit-zaliznogo-konya
Yaroslav
верховний шаман
верховний шаман
 
Повідомлень: 1255
З нами з: Вів червня 05, 2012 4:10 pm
Велосипед: Astro

Re: Велосипедний бум в Ужгороді або бережіть залізного коня

Повідомлення Yaroslav » Сер березня 30, 2016 4:16 pm

В Ужгороді знайшли крадія велосипедів

За фактом крадіжки велосипеда з парковки біля гіпермаркету "Нова Лінія" 23 березня встановлено, що її скоїв 22-річний непрацюючий мешканець Ужгорода, раніше вже судимий за крадіжку.
Про це 0312.ua повідомили в ГУНП в Закарпатській області.
Речовий доказ не вилучено.

http://www.0312.ua/news/1173195
Yaroslav
верховний шаман
верховний шаман
 
Повідомлень: 1255
З нами з: Вів червня 05, 2012 4:10 pm
Велосипед: Astro


Повернутись до Безпека руху і велосипед

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість

Усі права захищено. Ужгород 2010-2014. Master General.

cron