Основні причини травматизму пов'язаного з велосипедом • Ужгородський велосипедний форум - Ужгород, велосипед, Закарпаття

Реєструйся на Ужгородському велосипедному форумі та опиши свій велосипед, свої поїздки, подорожі та тренування. ---РЕЄСТРАЦІЯ---
Не можеш увійти? Проблеми з паролем чи іменем користувача? Напиши листа адміну і проблема буде вирішена!!! Інструкції тут.


Основні причини травматизму пов'язаного з велосипедом

Тут потрібно писати теми, що стосуються безпеки руху на велосипеді, взаємовідносин учасників дорожнього руху, правил дорожнього руху, інцидентів на дорогах. У проекції на Ужгород та Закарпаття. Також загально український та світовий досвід.

Основні причини травматизму пов'язаного з велосипедом

Повідомлення Master General » Чет листопада 21, 2013 10:52 am

Як відомо власники автомобілів і велосипедів погано розуміють мотивації одне одного і тому не люблять один одного. Який сенс коптити небо і штовхатися в пробках на машині - думають велосипедисти. Навіщо виїжжати на перевантажені дороги на велосипеді і мішатися під колесами - лунає зі сторони водіїв. Обі сторони вважають себе правими. Я ж тут приведу типові помилки, котрі призводять до фатальних наслідків.

1. Водії необачно повертають направо.
За статистикою, біля 12% смертельних ДТП за участю велосипедистів відбулося через те, що автомобіль, повертаючи вправо, задавив велосипедиста, що рухався паралельно і продовжував їхати прямо. Виновними в таких ДТП завжди визнають автомобілістів. Справа в тому, що ПДР вимагають від них займати при повороті направо максимально крайнє положення. Щоб уникнути подібних аварій, водії повинні завжди показувати свої маневри поворотниками і постійно стежити за ситуацією на дорозі і постійно стежити за ситуацією по зеркалам. Велосипедисти мають бути обачні і готові, що машина з крайнього ряду почне різко повертати вправо. Також багато велосипедистів люблять "просочуватися" до світлофора справа машин і потім здійснювати необдумані маневри, при цьому можуть бути задавлені. Тож думайте товариші велосипедисти перед тим як пхатися поруч з авто справа. 12% це не хухри-мухри.

2. Велосипедисти їздять по тротуарам.
Як би важко не було власникам двоколісних транспортних засобів на проїзній частині, а на тротуарі велосипеду не місце - це напряму прописано в правилаї. Випадки наїзду велосипедистів на пішоходів відбуваються постійно. І деколи такі зіткнення закінчуються сумно. Адже впавши головою об асвальт чи бетон пішохід може раптово померти, а велосипедист відповідно опинитися на лаві підсудних. Причому досить часто велосипедисти ще й обурюються на пішоходів бо вони ведуть себе як "корови по дорозі на пасовисько". Але враховуючи стан доріг і культуру водіїв більшість велосипедистів вважає тротуар своєю законною територією. Адже влада правила то написала, але самоусунулася від проблем велосипедистів - розбитих і непридатних доріг, відсутність велодоріжок.

3. Водії не уступають дорогу на перехрестях.
Всі водії (майже) знають, що знак перевернутий червоно-білий трикутник вимагає пропустити автомобілі, що їдуть по головній дорозі. Але більшість з них навіть не підозрює, що пропускати потрібно і велосипедиста! Вина в цьому також і "екзаменаторів", адже треба в білетах розміщувати більше ситуацій за участю велосипеда. Можливо таки щось в голові відкладеться. Але враховуючи, що добрячий відсоток людей права купує то і сподіватися не доводиться на їх знання і розуміння.

4. Велосипедисти не використовують ліхтарі і світлоповертачі.
Як відомо велосипед - це транспортний засіб. А значить, його водій повинен дотримуватися ПДР наряду з автомобілістами. Правила чітко описують, що велосипед повинен бути обладнаний білим світлоповертачем спереду, червоним позаду, оранжевими з боків. А тепер давайте розберемося як багато велосипедистів дотримуються цього? Здебільошго після перших же ремонтів світлоповертачі безслідно зникають. Що стосується ліхтарів то переважна більшість велосипедистів рухається по нічним дорогам без світла. А ще більше горе-велосипедистів без ліхтарів їде у сутінках як зранку так і ввечері колонни україн і ашанбайків курсують в правих полосах наших доріг. Ліхтарів немає майже ні у кого! МТБшники також багато хто грішить цим. Також слід врахувати, що переважна більшість фар і мигалок по перше працюють від батарейок, а по друге ломаються на наших дорогах. Тільки пересівши на авто велосипедист побачив би як його "добре" видно в чорному одязі без світлоповертачів у мокру погоду... Інколи таке враження, що то чорти з пекла вискакують на переріз, а не велосипедисти.

5. Велосипедисти пересікають дороги по пішохідних переходах на колесах
Роблять це майже усі без винятку велосипедисти. Причому найбільш небезпечні при цьому ті велосипедисти, що вважають, що зебра це місце для раптового маневру вліво через дорогу - їде такий недалекоглядний біціглішта справа собі по дорозі, а на зебрі може раптово рубанути прямо під колеса машині вліво (і впевнений в своїй правоті!!!). Також можна навіть не розраховувати на хорошу реакцію водія коли велосипедист на зебрі зявляється раптово із тротуару. Шановні велосипедисти якщо вже ви і котитеся по зебрі то майте на увазі - зупиніться, злізьте і йдіть. В облом іти - їдьте, але зупиніться і оцініть ситуацію, не намагайтесь проскочити - в самий критичний момент може зіскочити ланцюг, порватися, зломатися педаль і так далі. А машина на місці не зупиняється. Особливо коли їй більше 10 років.

6. Водії не можуть оцінити швидкість і гальмівний шлях велосипеда.
Серед автомобілістів поширена думка, що велосипед не може ні швидко розганятися ні набирати швидкість. Це хибна думка - спортивний велосипед розганяється з 0 до 25 км/год не гірше ніж середньої вшивості автомобіль. Більше того велосипед легко розганяється до 30 км/год, а окремі лосі легко набирають 40-50 км/год навіть в місті. Гальмівний шлях велосипеда також не нульовий як думають автомобілісти. Так на швидкості 20 км/год це 3-4 метри (на справному велосипеді), а от уже з 40 км/год - до 10 метрів. Але ж скільки велосипедів обладнано справними гальмами? Відсотків 25-30, не більше. А є ще і розумники які послабляють тросики бо бояться через руль полетіти. Тож водії повинні враховувати динаміку руху велосипеда при будь яких маневрах і не намагатися повернути наліво перед велосипедистом який рушає на перехресті прямо чи направо - спортсмен може стартувати так, що за буквально пару секунд вже буде мати швидкість більше 30 км/год.


7. Водії необачно відкривають двері.
Велика частина водії відкриває двері не озираючись у зеркало. Зіткнення із відкритими дверима для велосипедиста може бути фатальним. Двері авто виконані таким чином, що їх краї гострі і легко можуть розкроїти череп чи живіт при зіткненні. Велосипедистам слід дотримуватися дистанції не менше 1 метра від припаркованих справа автомобілів і тримати руки на гальмах в знизити швидкість.

8. Велосипедисти здійснюють неочікувані маневри.
Обладнати велосипед поворотниками неможливо - в широкій продажі немає такого. Тому дії велосипедиста часто стають сюрпризом для інших учасників руху - так велосипедисти дуже рідко показують, що обїзжають перешкоду, перестроюються, повертають чи зупиняються. А ці дії передбачені правилами дорожнього руху.

9. Велосипедисти повертають вліво на загальних засадах на дорогах більше ніж з однією полосою для руху в одному напрямку.
Водії не очікують подібних маневрів і можуть переїхати. В таких місцях велосипедист повинен пересікати дорогу пішки по зебрі - це безпечніше.

10. Наші дороги повні сюрпризів.
Відкриті люки, ями, купи сміття, каменю глини, шини, будівельні відходи... чого тільки не зустрінеш на наших дорогах. Будьте обачні і при обїзді перешкод показуйте свій маневр жестом!!!

11. Відсутність світлоповертачів на одягу.
Жести велосипедиста в чорному одязі, чорних перчатках в темну пору доби можуть бути не розпізнані через це. Подбайте про свою безпеку самі.
Для велосипедиста буде не лишнім якщо його екіпіровка матиме додаткові світлоповртачі - смужки нашиті самостійно (більшість виробників на цьому економить). Особливо добре мати нашивк и на рукавах, грудях, спині і рюкзаку.

12. Наїзд на перешкоду.
Велосипед розвиває значну швидкість, але є абсолютно незахищеним транспортним засобом. Також всім відомо, що стійкість велосипеду підтримується виключно за рахунок балансування велосипедиста. Будь яка перешкода, яма, камінь, пісок чи щебінь на дорозі, лід, мокра плитка/асвальт/шашка здатні порушити систему рівноваги і призвести до падіння. І інколи дуже не щастить - можна отримати значні травми, деякі з них можуть бути фатальними. Тому слід бутьи обачними... усім. Особливо тим, хто дуже впевнений у власному професіоналізмі і досвіді.

13. Відсутність зеркала заднього виду.
Переважна більшість велосипедів не обладнана зеркалом заднього виду. А повертаючи голову назад водій ризикує як втратити рівновагу, так і не помітити в цей момент перешкоду спереду. А не оглядаючись здійснити раптовий обїзд перешкоди на який не зреагує водій.



Усім рівних доріг і удачі на дорогах та за їх межами.

Підготовано на основі матеріалів з інтернету та власному 23-річному велосвіді.

Зображення
Теги: велосипед Ужгород велосипедист, Закарпаття, здоров'я, спорт, купити велосипед, продати велосипед
Аватар користувача
Master General
Адміністратор сайту
Адміністратор сайту
 
Повідомлень: 1927
З нами з: Суб липня 23, 2011 1:04 pm
Звідки: Ужгород
Велосипед: Cube Sting 140 Pro 29, ММВЗ АИ

Повернутись до Безпека руху і велосипед

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість

Усі права захищено. Ужгород 2010-2014. Master General.

cron