Велосипеди з планетарними втулками з Європи
З недавніх часів на наш ринок стали потрапляти велосипеди, що були у використанні привезені з Європи, а саме Німеччини, Нідерландів та інших країн. Через особливості використання велосипедів у цих країнах вони мають особливу комплектацію. На багатьох велосипедах зустрічаються планетарнів втулки. Так виявилося і в моєму випадку. Отже навіть найпростіші операції такі як зняття і встановлення колеса після проколу вимагають додаткових операцій. Тому я вирішив описати процедуру зняття встановлення колеса на пальцях (згідно інструкцій виробника).
Процедура зняття колеса на велосипеді, що має планетарну втулку SRAM S7.
- Встановити перемикач передач у положення першої передачі і порухати шатунами для перемикання втулки на 1-шу передачу (оскільки деякі втулки трохи заїдають). Не перемикаємо більше передачу.
- Ослабити болтик, що кріпить клікбокс (не треба його викручувати повністю).
- Відтягнути клікбокс в сторону і зняти його з осі.
- Знімаємо акуратно щоб не зламати пластикову червону деталь, що кріпиться на осі, ніжно розжавши її трохи і стягуємо вздовж осі.
- Виймаємо трубку і шток перемикання передач.
- Все, тепер можна від’єднати кріплення ножного гальма за наявності і ослабляти гайки колеса для зняття.
Процедура встановлення колеса на на велосипеді, що має планетарну втулку SRAM S7.
- Встановлюємо колесо на місце, натягуємо ланцюг, затягуємо гайки кріплення колеса, під’єднуємо гальма до рами (за наявності). Відповідно затягуємо всі гайки оскільки ослаблення гайки в процесі експлуатації недопустиме.
- Очищаємо трубку і шток перемикання передач від бруду і змащуємо його велосипедним рідким мастилом (можна моторним мастилом). Вставляємо деталі у вісь колеса з відповідної правої сторони (якщо стояти ззаду велосипеда, а велосипед колесами вниз).
- Надягаємо червону пластикову деталь на вісь сумістивши виємку на трубці перемикання передач з виступом на деталі. Деталь повинна бути орієнтована вверх “лапкою” (те що заходить в клікбокс) коли велосипед стоїть колесами вниз.
- Одягаємо клікбокс на вісь і злегка затягуємо болтик (без фанатизму бо зламаєте, дуже ніжно – лише щоб клікбокс не зсувався).
- Перемикаємо на 4-ту передачу і дивимося чи співпадають мітки стрілочок на клікбоксі. За необхідності поправляємо регулювання за допомогою регулювальних гвинтів, що знаходяться на місці де сорочка тросу входить у клікбокс.