Переборка, обслуговування, ремонт вилок SR Sountur XCT,XCM,XCR

Обслуговування велосипедної вилки SR Sountur XCM,XCR,XCT є дуже важливим для забезпечення їх нормальної роботи протягом довогого часу. Для змащування цих вилок компанія SR Sountur використовує консистентні мастила. suntour_xcm_hlo_5Оскільки вилки є неприхотливими та недорогими ми не будемо використовувати дорогі матеріали і деталі – тільки те, що можна купити занедорого, в т.ч. в автомагазині.

Конструкція вилкок Sr Sountur XCT, XCM, XCR в цілому схожа і відрізняється деталями котрі не впливають на процес ремонту. Перше, що нам треба зробити приступаючи до ремонту вилки це підготувати мастила – я рекомендую використовувати дешеві, але нічим не гірші “крутих” імпортних пластичні мастила типу Літол-24 – більшість дорогих мастил відрізняється тільки наявними барвниками для придання “крутого” червоного чи синього чи зеленого кольору. litolКупити Літол-24 можна в любому магазині – він використовується в автомобілі для змащування підшипників та аналогічних вузлів. Якщо ми плануємо лазити у вилку не дуже часто, то також раджу приготувати деяку кількість рідкого мастила – або ТАД17 або нігрол.

tad17

Вилочне і моторне – не рекомендую – даний тип вилок не підтримує роботу з такими рідкими мастилами і вони просто витечуть назовні. Якщо у вас є в наявності герметик силіконовий (Абро чи аналоги) також приготуйте його неподалік. Його можна буде використатиabro у разі використання рідкого мастила для герметизації вилки від витікання мастила на вулицю і уникнення його потрапляння на гальма велосипеда (що дуже небезпечно і може призвести до виходу з ладу гальмівних колодок). Отже витратні матеріали ми приготували, також нам знадобиться ганчірки для витирання рук, газета для розміщення розібраних деталей. Ключ нам знадобить залежно від того які у Вас на вилці – зустрічаються варіанти здебільшого з кріпленням ніг за допомогою гайок роміру 10 мм, тобто ключ треба буде на 10. ГАйки з заводу закручені досить сильно тому використовуємо виключно якісні ключі – семейка від радянського велосипеду є небажаною в даному випадку. Найкраще підійдуть накидні ключі які повністю охоплюють гайку і запобігають зіскакуванню, пошкодженню гайки. Гайка там не стандартна тому обходимося бережно.

Перевертаємо велосипед на руль, знімаємо переднє колесо і відставляємо в сторону. Перевіряємо чи гідролінія або тросик гальм дадуть нам зняти штани вилки вверх. Відкручуємо дві гайки розміщені в нижній частині ніг вилки – біля вух куди вставляється колесо. Як я писав вище найчастіше тут гайка 10 мм, є і інші варіанти (на різних вилках – перебрав їх багато). Після того як відкрутили дві гайки ривком знімаємо штани з ніг вилки і відкладаємо їх акуратно в сторону. Можна повністю не знімати, а лише підняти їх повище. Ну я знімаю – ось так виглядає наприклад SR Sountur XCM V3 MLO xcm  v3 mloз моєго велосипеда Trek Marlin 2013. З таким обслуговуванням вилка пройшла багато кІлометрів і не подала слідів зносу, а потім ще відїздила в товариша на велосипеді під моїм контролем – тобто ресурсні тести наших методів роботи ми проводили. Беремо Літол 24 і тонким шаром намащуємо штани – багато давати не варто – пильники і так знімуть. Беремо штани і намазуємо з середини башинги скільки дістаємо літолом, можна додати ТАД-17 – в ньому є протизадирні присадкі і він покращує довговічність роботи поверхонь під великим навантаженням. Тут можна не шкодувати і дати трохи більше – не перестарайтеся -цілу банку туди пхати не треба бо вилка  і так важить 2.7 кг. Після намащування акуратно рухами вперед-назад і вбоки так щоб побільше мастила влізло в середину натягуємо штани назад.

Ось тут на відео я відзняв швидке – можна так сказати експресс-змащування вилки перед поїздкою SR Sountur XCR HLO 29″

Як бачите весь процес змащування зайняв усього пару хвилин, а от у веломайстерні з Вас би здерли купу грошей. Я особисто виконую роботи недорого в Ужгороді: http://velo.uzhgorod.ua/viewtopic.php?p=4301#p4301

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *